La ITV torna als prop de 200 controls diaris i insisteix en la importància de passar-lo per evitar accidents
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Gairebé 16.000 vehicles que havien de passar la ITV al llarg del 2020 no ho van fer, una xifra d'absentisme que creix un 7% en comparació amb el 2019. Després d'ampliar l'horari i augmentar la plantilla per afrontar el gros d'inspeccions que es van concentrar a l'estiu a causa del confinament, la feina ja ha tornat al ritme habitual.
L'any passat el servei d'Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) tenia previst fer gairebé 59.000 inspeccions, una xifra superior a les quasi 54.000 del 2019. Finalment el 2020 van passar el control uns 16.000 vehicles menys, un total que si es compara amb l'any anterior representa un absentisme del 7% que sobretot recau en motos i turismes d'ús personal. En part, aquest augment es deu a les restriccions de mobilitat que ha comportat la crisi sanitària. Segons el director de la ITV, Jordi Marcos, "moltes persones que tenen 2 o 3 vehicles no els han utilitzat tots i potser el que s'ha deixat més a casa no ha passat la inspecció".
Tot i aquestes circumstàncies, Marcos ha destacat la importància de passar aquests controls per contribuir a una circulació segura. Assegura que segueixen "detectant problemes de frens, de direcció, de pneumàtics". "Si no existís aquest control, no es detectaria i pujaria la sinistralitat. És una responsabilitat fer-ho".
Els mesos de confinament van fer concentrar el gros més important de feina a l'estiu, amb unes 220 inspeccions de mitjana al dia, que va obligar a allargar els horaris i ampliar la plantilla de 14 a 18 treballadors. En aquests moments ja s'ha tornat a la normalitat, amb uns 150-200 controls diaris.
Informa: Laura Cugat