La CASS acapara un terç de les consultes al servei d'orientació jurídica
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La CASS motiva el 33% de les consultes dels ciutadans al servei d'orientació jurídica en l'àmbit administratiu. La majoria estaven relacionades amb baixes i valoracions de minusvalideses. El servei va atendre el 2017 339 persones.
Durant el 2017, el servei d'orientació jurídica va atendre 339 persones. La majoria de les consultes eren per dubtes en l'àmbit civil, és a dir, per conflictes entre persones com ara separacions o divorcis, mesures paternofilials o arrendaments. En l'àmbit administratiu, la CASS va acaparar la majoria de les consultes dels ciutadans. Concretament suposen el 33%. Sovint estan relacionades amb baixes o amb valoracions d'invalideses. El ministre d'Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, explica que "normalment és perquè hi ha hagut una decisió prèvia desfavorable". Afegeix que, en aquest sentit, "la funció del servei és informar els ciutadans del marc normatiu i si no estan conformes derivar-los cap als recursos adients".
Dins de l'àmbit administratiu, la protecció als consumidors va motivar el 16% de les consultes, les ajudes i beques un 12% i les qüestions relacionades amb immigració un 8%. El servei d'orientació jurídica també va rebre 47 consultes laborals i 43 sobre assistència jurídica gratuïta.
Informa: Ana Alamán