La col·laboració de la societat, l'exemple finès per posar fi a l'assetjament escolar

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El tractament de assetjament escolar també ha estat present en la inauguració del curs escolar 2016-2017 on s'ha exposat el cas finès del programa KiVa.

Finlàndia tenia un índex d'assetjadors de l'11%. Des del 2009 aquesta xifra s'ha reduït a un 6% gràcies a aquest programa. La seva coordinadora, Tiina Mäkelä, explica que la clau és que "tots els nens i adoslescents s'han d'acostar a una persona adulta i aquesta ha de saber com actuar. És responsabilitat de tots, però el paper és una mica diferent depenent del rol" i que així es va treballar en el programa.

La qüestió, diu Tina Makela, és que cadascu pensi què pot fer des de la seva posició. Una altra dada, el 90% dels casos es resolen. Tot i això, reconeix que hi ha casos difícils però amb la col·laboració d'experts terapeutes de fora de l'entorn, o fins i tot policies es pot aconseguir.

La cultura col·laborativa i la responsabilitat compartida, l'educació integral i i l'aprenentatge centrat en l'alumne són alguns dels valors en els quals es basa aquest model que pretén ser un mirall per a altres comunitats com Andorra.

Informa: Rosa Alberch
Imatge: Jordi Seabra

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.