La falta d'aprenentatge, un signe clau en la detecció de l'Alzheimer

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Tot i que hi ha molts estudis i línies d´investigació obertes, l´Alzheimer continua sent una de les malalties incurables més desconeguda. Amb tot, la falta d´aprenentatge es considera un signe clar de deteriorament cognitiu. N´ha parlat l'especialista Mercè Boada.

Les pèrdues de memòria són preocupants a partir dels 65 anys però l'alarma es dispara quan el pacient no és capaç d´aprendre.

A partir d´aquí es pot parlar d´un deteriorament cognitiu que ens pot portar, per exemple, a l'Alzheimer. Mercè Boada, directora mèdica de la Fundació ACE, Institut Català de Nerurociències Aplicades, explica que els estudis són clars en aquest sentit: "Hem fet un estudi amb un seguiment de 550 persones durant uns 60 mesos i vam veure que en els dos anys de seguiment, el 50% d’aquesta població  que tenien aquest tipus de pèrdua de memòria, queien en l’Alzheimer, però després de cinc anys, queien tots." ha explicat. 

Falta molt per descobrir, però Boada diu que ha d´arribar el dia en què puguem parlar de cura o pal·liació de la malaltia i s´accepti socialment.

Avui els assistents a la conferència han quedat convidats a una jornada de portes obertes per posar a prova la seva memòria, que es farà el 31 d'octubre, i contribuir a l´estudi que està portant a terme la fundació.

Informa: Rosa Alberch Imatge: R. Querol / S. Pla

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.