La llei de col·laboració entre el Govern i els comuns inicia el tràmit parlamentari
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Consell General ha admès a tràmit el projecte de llei de col·laboració entre el Govern i els comuns. La cambra parlamentària ha obert un període de presentació d'esmenes que finalitzarà el 22 de setembre. El projecte de llei regula la constitució de mancomunitats i la mobilitat del personal i fa imprescindible la col.laboració i l'assistència mútua entre administracions.
El projecte de llei presentat per l'executiu estableix el principi de lleialtat institucional i obliga l'administració general i les comunals a col·laborar per garantir un bon servei al ciutadà. D'aquesta manera, la llei fixa els canals i procediments perquè aquesta col·laboració sigui efectiva i ajudi a optimitzar els recursos existents. El text preveu les condicions d'acceptació i denegació de l'assistència mútua i els costos, que determina que aniran a càrrec de l'administració que la sol·liciti.
Entre les accions contemplades en destaca l'intercanvi d'informació entre administracions i la mancomunitat de serveis, especialment en matèria d'aigües, neteja, enllumenat públic, sanejament i clavegueram, cementiris i serveis funeraris, trànsit, cultura i esports. Com a eines per fer possible la col·laboració entre institucions, el projecte de llei estableix els encàrrecs de gestió o els convenis.
Un altre principi que regeix el projecte de llei és el de mobilitat del personal de forma que el que ara es podia aplicar a l'administració general en base a la regulació de la llei de la funció pública s'estén a les comunals. L'objectiu, segons el projecte de llei, és l'optimització dels recursos. La mobilitat de personal està supeditada a convenis signats entre les administracions que estableixin els llocs de treball, les característiques i equivalències i la formació.
Informa: Ana Alamán