L'ASDA aposta pel model d'inclusió dels infants amb discapacitat a les aules

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

La inclusió per davant de la integració. Aquest és el missatge que l'Associació per la Sídrome de Down a Andorra ha tramès avui en una reunió al ministre d´Educació, Èric Jover. El col·lectiu assegura que és un model que s´aplica amb molt d´èxit a l´estat espanyol i que elimina la separació d'infants amb discapacitats. Segons ha explicat la presidenta de l´associació, el ministre ha escoltat les reivindicacions i estudiarà les propostes que li ha fet arribar l´associació.

L´Associació per la Síndrome de Down reivindica la inclusió a les aules. Una demanda que han fet arribar de manera directa en una reunió amb el ministre d´Educació. La seva presidenta, Marta Pérez, assegura que tot i que el sistema andorrà preveu teòricament la inclusió, a hores d´ara no s´aplica de manera efectiva sobretot a secundària.

Des de l´associació lluiten perquè el sistema d´integració com ara l´aula estable no sigui sempre el destí de nens amb discapacitats sinó que s´avaluï cas per cas i que es potenciï la inclusió a les aules. Pérez es basa en que "cada nen és diferent i aprén al seu ritme, per tant és tracta d'una educació global, lluny de fer diferències."

Pérez també ha explicat que han lliurat informació sobre el model d´inclusió que apliquen escoles de l´estat espanyol que obtenen bons resultats i que creu que es podria aplicar al model andorrà: "Ens van dir que estudiaran aquest model i n'extrauran els punts aplicables i millorables en el sistema andorrà."

Ha afegit que en la propera reunió, l´ASDA presentarà un projecte formatiu destinat al professorat amb especialistes en la matèria.

Informa: Anna Pifarré

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.