L'efecte dels regals de darrera hora
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Avui n'hi ha més d'un que ha hagut de córrer per trobar el regal d'última hora. Els comerciants apunten que les rebaixes que es fan a partir de Sant Esteve han canviat els hàbits dels compradors. D'altra banda, el fet que hagin tancat pistes abans de l'hora també ha fet que les compres s'hagin repartit al llarg del dia.
Ens plantem en un centre comercial prop de les 19h i aquest és l´ambient que hi trobem. Hi ha qui passeja sense paquets. D´altres, com, sempre, fent compres, d'última hora. Alguns, per despistats i d´altres s´ho prenen com un repte i ens diuen que "té més emoció"o com una estratègia, perquè "dones una volta amb la dona, t'ensenya el què vol i a l'últim segon li dones una sorpresa". Hi ha qui diu que "és més pràctic perquè no abuses". Però sempre hi ha qui no en té prou i busca algun detall més.
Amb tot, ens diuen que tot i que els clients han anat venint els darrers dies, s'han repartit bastant, també avui, al llarg de la jornada. Eduard Molné. de Superdry, assegura que ha estat bastant repartit "perquè les pistes han tancat més d'hora". I Xavier Avellana, de J&M diu que "s'ha notat més que un dia normal". Un altre dels factors que condiciona el Nadal són les rebaixes que es comencen a fer a partir de sant Esteve. Lakhani Ramesh, de joieria Di Milano, està convençut que durant aquests dies "han estat mirant i després de Nadal compraran més".
A hores d'ara el que falti a la llista s'haurà de deixar per a Reis i aquells que estiguin pensant a canviar alguna cosa, hauran d'esperar fins a demà passat, sant Esteve, en què les botigues no donaran abast.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Sergi Pla