L'endeutament de Vallnord Pal Arinsal obliga al Comú de la Massana a accelerar l'entrada de nous accionistes
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Una de les principals preocupacions del Comú de la Massana és evitar que l'estació de Vallnord Pal Arinsal tanqui. Amb la previsió que acabi el 2021 amb 7 milions d'euros de pèrdues i més d'11 milions de deute, l'estratègia consisteix a promoure un canvi d'accionariat d'EMAP el més ràpid possible. Aquesta ha estat una de les principals qüestions de la reunió de poble que s'ha celebrat aquest dilluns al vespre de forma semipresencial.
La delicada situació de Vallnord Pal Arinsal, que la pandèmia ha agreujat encara més, ha estat un dels eixos centrals de la reunió de poble celebrada al Teatre de les Fontetes de la Massana. Un escenari difícil, amb una previsió de pèrdues aquest 2021 de 7 milions d'euros i un endeutament de més d'11 milions, el que porta a xifres similars a les d'abans de l'emissió de preferents l'any 2013. La cònsol major, Olga Molné, ha subratllat amb rotunditat que "cal donar-li la volta a l'estació i fer un esforç perquè no tanqui".
Per aconseguir-ho, ha proposat repensar noves fórmules per garantir el seu futur com, per exemple, la necessitat imminent d'un canvi d'accionariat a EMAP que permeti "trobar un o diversos socis que aportin valor afegit i permetin fer inversions". També es planteja ampliar el domini esquiable fins a 90 quilòmetres de pistes i crear una nova porta d'entrada amb la connexió amb el telefèric de Carroi, projecte que se sotmetrà a una consulta popular, a més de potenciar l'heliport i el Bike Park. La cònsol major ha explicat que es vol organitzar una reunió o programa que tracti únicament sobre l'estat del domini a la tardor.
La sostenibilitat ha estat un altre dels temes clau i, en aquest sentit, s'ha informat que el Parc Solar del Planell de la Tosa avança a molt bon ritme i l'objectiu és que subministri el 37% de l'energia de l'estació.
Les accions per millorar la seguretat viària i alleugerir el trànsit als nuclis urbans també han estat punts importants. Per aconseguir-ho, s'ha creat una nova rotonda, el doble carril des de la rotonda d'Anyós fins a la del túnel de les dos Valires i la cònsol menor, Eva Sansa, ha anunciat l'avançament de l'horari de l'escola francesa el proper curs per evitar les cues a les hores punta.
Informa: Laura Cugat-Òscar Serrano
Imatges: Andreij Cristancho-Arxiu RTVA