L'èxit dels models de negoci col·laboratius
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Una marca d´àudio i una de roba s´uneixen per fabricar uns cascos per sentir-hi sota l'aigua. És només un exemple de la nova era dels negocis. Les idees mouen el món i els nous emprenedors han irromput en el sector econòmic amb models de negocis, alguns dels quals, avui hem conegut en la setena edició de l´Update que organtiza Crèdit Andorrà.
En un moment en què els recursos energètics comencen a encarir els transports de les manufactures provinents d'Orient, molts països es plantegen tenir la mà d´obra al país d´origen i així, de pas, donar feina a la franja mitjana i baixa de la societat. De la mateixa manera es busca ser fort dins el mercat i posicionar-se en la creació de nous productes. En aquest sentit, Alfons Cornella explica que hem entrat en l´era de l´associació i posa com a exemple la col·laboració entre les empreses Adidas i Sennheiser per crear uns auriculars per a esports aquàtics, aportant cada marca la seva fortalesa i experiència.
Les noves tecnologies seran un altre dels pilars del futur. La seva aplicació en el camp de la salut cada cop té més sortida de la mateixa manera que en el camp domèstic: qui ens havia de dir que podríem fabricar els nostres objectes amb una impressora 3D? La ponent Antonella Broglia també ha explicat com han canviat els hàbits de consum per tres raons: que el més intel·ligent és pagar poc o res per un servei, que ha augmentat la consciència que els recursos del planeta són finits i que tenim menys capacitat de compra.
L'Update organitzat per Crèdit Andorrà ha servit per donar les línies mestres dels negocis del futur i moure idees que poden canviar el nostre dia a dia.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Sergi Pla/Josep M. Garcia