L'heliport nacional s'ubicarà a la Caubella de Pal
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El pla de la Caubella, a Pal, acollirà el futur heliport nacional. Si es compleixen els terminis previstos, operarà el 2023 amb capacitat per a 33 vols comercials diaris. Les obres costaran 4 milions d'euros, a càrrec de l'empresa concessionària.
La Caubella ha estat la zona elegida per construir el futur heliport nacional, després dels intents fallits de situar-lo al Patapou, la Comella i Tresoles. Serà just al costat de l'aparcament i es convocarà un concurs per a la gestió i la construcció.
El terreny elegit era, juntament amb Beixalís, les úniques opcions que es valoraven des del Govern. L'elecció final es deu a diversos factors: bona connexió viària, la proximitat dels serveis i millors condicions climàtiques.
Aquest darrer punt ha estat especialment important, ja que la zona permet disposar de diverses vies d'aterratge i enlairament en funció dels vents. En el plec de bases, que el Govern preveu tenir a punt al mes d'agost, s'estableix que ha de ser una instal·lació moderna, capaç de mantenir operativitat a llarg termini i adequada per acollir aparells de grans dimensions.
L'heliport és un dels projectes estratègics de l'executiu. Així ho ha afirmat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, afegint que fa molts mesos que hi treballen. En la presentació, també l'han acompanyat les cònsols de la Massana, Olga Molné i Eva Sansa, i el director de Vallnord Pal-Arinsal, Josep Marticella.
És previst que les obres comencin el primer trimestre del 2022 i tinguin una durada d'un any. El cost serà d'uns 4 milions d'euros, que aniran a càrrec de l'empresa concessionària. L'heliport es pot construir en els terrenys escollits gràcies a un acord entre el comú de la Massana i el Govern. Una entesa que posarà el punt final a una polèmica que s'ha allargat durant anys.
L'anunci arriba tot just uns dies després que l'executiu descartés l'aeroport nacional a Grau Roig arran de l'informe desfavorable de l'OACI.
Informa: Joan. A. Sarmiento
Imatges: Sergi Linares