L'informe del Raonador critica el tracte d'alguns treballadors de la CASS als assegurats

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Els temes socials i els litigis entre privats són els que més queixes han generat davant la institució del Raonador del Ciutadà durant l´any 2015. L´informe es mostra molt crític amb el tracte que reben els assegurats per part d´un grup de treballadors de la parapública.
El Raonador assegura que la gravetat dels expedients tramitats ha estat més lleugera que en altres anys, possiblement perquè la crisi ha disminuït. Tot i això, algunes queixes es repeteixen, com ara les reclamacions a la CASS. Segons el Raonador, continuen rebent la disconformitat d´alguns ciutadans pel tracte rebut per part d´un grup dels seus funcionaris i es mantenen els casos de persones que reben l´alta mèdica quan estaven seguint tractaments mèdics o per certes invalideses.

L´informe destaca que els casos de precarietat que arriben a serveis socials solen tenir resposta positiva, tot i criticar l´excés de burocràcia que fa que els pagaments es retardin excessivament.

Josep Rodríguez demana que s´agilitzin els tràmits davant la justícia, que igualment han generat moltes queixes. També incideix en els temes tractats sobre habitatge, principalment de lloguer, i una vegada més remarca la conveniència de crear un contracte de lloguer genèric, que eviti les males praxis o els fraus. Recorda que són les economies baixes les que han patit més per aspectes com els lloguers alts o l'energia cara.

Informa: Joan Antoni Sarmiento Imatges: Jordi Domingo
Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.