L'origen del treball d'Antonio López

S'ha inaugurat la mostra "Antonio López. El procés de l'escultura". Una exposició de l'origen del treball de l'artista, que després trasllada a les obres de gran format com les "Carmencitas", que es poden veure als carrers Escaldes-Engordany.

Les peces que hi ha a la sala d'exposicions del Govern formen part de la col·lecció particular de l'artista però la fundació Sorigué ha col·laborat en la vinguda de les obres urbanes. Durant aproximadament dos mesos, es podrà gaudir de la mostra d'aquest escultor i pintor, que té el Premi Príncep d'Astúries i és considerat el pare de l'hiperrealisme madrileny.

Cada dia, quan arribava de classe, la Maria, la filla de l'artista, posava per a ell. Seria l'última escultura que li faria. Tenia nou anys. I és que ella li havia despertat un sentiment que, més tard, trobaria en els seus néts: Andrés i Carmen. El crític d'art, Francesc Rodríguez, explica que l'artista treballava així perquè "la persona canvia molt ràpidament i això fa que, a partir d'un cert temps, hagi d'abandonar l'obra perquè el subjecte ha desaparegut, ha canviat."

"El procés de l'escultura" és una mostra que permet entendre l'origen de les inquietuds de l'artista. La responsable de la fundació Sorigué, Iolanda Vives, lliga aquestes inquietuds amb els diferents materials que utilitza i en com els investiga.

Manel Gibert s'ha sumat a aquesta exposició amb unes tanques que acompanyen l'instant de l'obra. Diu que, d'aquesta manera, fa que l'observador sigui qui aporta les reflexions i les emocions.

Informa: Rosa Alberch Imatge: Josep Maria Garcia

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.