L'USdA se suma a la denúncia per les hores excessives al volant dels conductors d'autobusos
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les condicions laborals dels conductors de transport de passatgers tornen a ser motiu de polèmica. Si ahir era el SAT qui denunciava la situació dels treballadors, avui l'USdA s'ha manifestat en la mateixa línia.
El secretari general de l'USdA, Gabriel Ubach, recorda que fa anys van denunciar l'incompliment per part de certes empreses del sector de les condicions laborals aplicables i que va aportar proves que demostraven que molts xofers afrontaven jornades laborals excessives.
En aquest sentit recorda que el fet que a Andorra no sigui obligatori portar tacògraf en un radi d'acció de 50 quilòmetres genera situacions en què el treballador pot afrontar jornades que superen amb escreix l'horari laboral normal, ja que de vegades enllacen les 8 hores dels serveis nacionals amb rutes internacionals a Barcelona o Toulouse.
Segons l'USdA, la preocupació per aquestes situacions, que en opinió del sindicat poden afectar la seguretat dels passatgers, va ser traslladada al Govern fa anys. Ubach assegura que "el treballador té un problema greu perquè ha d'anar contra la patronal" i després "cap altra empresa del sector li dóna feina, cosa que fa que molts hagin de marxar del país o canviar d'ofici".
Des de la patronal del sector no han volgut fer declaracions i s'han limitat a assegurar que les empreses compleixen la legislació aplicable en matèria laboral. Han afegit, però, que hi pot haver casos puntuals d'empreses que tenen conflictes amb treballadors per incompliment de la llei i han recordat que en aquests casos els empleats disposen de la via judicial.
Informa: Joan A. Sarmiento