El lycée es planteja un ensenyament híbrid entre classes presencials i en línia al setembre

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El lycée treballa en totes les possibilitats pel setembre. Una és un rebrot de la Covid-19 que faria inviable acollir els 1.500 alumnes que té l'escola. Per això ja es pensa en un ensenyament híbrid combinant les classes presencials amb les que es fan en línia. Tot plegat està encara en estudi i haurà d'estar previst en l'inici del curs vinent. 

La tornada a les aules el mes de setembre és encara una incògnita per a tots els sistemes educatius. El mes de juny ha de ser una prova de foc per començar a treballar en l'anomenada nova normalitat sense oblidar que un possible rebrot és possible.

El desconeixement de la malaltia fa que tot es mantingui obert i fa que la possibilitat de l'ensenyament a distància i treballar de forma presencial per torns agafi forma. Així almenys treballen a l'ensenyament francès i més precisament al lycée.

El seu director, Daniel Raynal, conscient que amb les actuals restriccions es faria gairebé impossible acollir els 1.500 alumnes que té l'escola, ja treballa en aquesta possibilitat.

De fet, totes aquestes opcions han d'estar previstes de cara a l'1 de setembre per aplicar un pla de normalitat o un d'adaptació a la situació.

Les direccions dels centres educatius que depenen de l'Acadèmia de Montpeller es troben en la mateixa situació i el treball és conjunt. També els docents que ja treballen en una adaptació dels temaris.

En el cas del lycée s'hi afegeix que hi haurà canvis a la direcció. Daniel Raynal abandonarà el país per començar el setembre a Tunísia i el nou director haurà de tenir tota la feina enllestida.

Raynal fa un balanç molt positiu del seu pas per Andorra tot i que reconeix que les seves ganes de veure món i de poder treballar en països diferents ha estat més forta. L'1 de setembre ja començarà un nou curs també en un lycée francès però a l'Àfrica.   

Informa: Anna Pifarré
Imatge: Albert Refart

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.