Marc Forné creu que Andorra té massa grups parlamentaris

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

L'ex cap de Govern Marc Forné ha expressat la seva preocupació per la desafecció política creixent a Andorra i ha fet una crida a la societat per una major implicació en la política del país. En el programa La Clau, Forné ha destacat que la clau per millorar la participació ciutadana no passa per canviar lleis com la electoral o la de la nacionalitat, sinó per un esforç més gran per part dels polítics i la societat en general.

Per l'ex cap de Govern, la multiplicació de grups parlamentaris a Andorra és innecessari ja que es tracta d'un país petit. "Per mi és fonamental que en les pròximes eleccions generals no hi hagi 7 grups parlamentaris. Quina diferència n'hi ha entre uns i altres? N'hi ha alguns que sí, que es diferencien perquè són absolutament negatius de tot, però això ja és el seu tarannà", ha assegurat.

Forné també ha criticat la visió de la política com un mitjà per aconseguir beneficis personals, més que un servei a la comunitat. "Un dels problemes de la política a Andorra és que la política es veu com un 'servir-se a un mateix', és a dir, tenir una cadira abans que servir al país. Jo crec que la majoria no, però alguns encara ho deuen interpretar així i a mi no m'agrada. Jo preferiria que la gent es dediqués a la política per millorar realment l'esdevenir de cada dia de la gent", ha afegit.

Pel que fa a la solució per a la desafecció, Forné no creu que el canvi de lleis sigui la resposta. "No crec que això sigui la solució, no crec que sigui un fre, perquè si per tindre més vots se li dona el vot a més gent em sembla que aquesta no és la idea. La idea és que la gent s'impliqui, que es llegeixi els programes, que els polítics es cuidin d'arribar a la gent", va concloure.

Informa: David Domingo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.