La Massana 1-10, la proposta que la resident a Faber Andorra Yen yu Tseng ha desenvolupat a base de roba utilitzada
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La roba parla de la persona que l'ha portada, de com es vesteix una comunitat i d'una vida a qui l'artista tèxtil taiwanesa Yen yu Tseng dona forma a través d'instal·lacions com la que ha fet en el seu pas per Faber Andorra i just abans de marxar al Canadà, on continuarà el seu projecte City Doll.
La Massana 1-10 és la proposta que Yen yu Tseng ha desenvolupat en la seva residència a Faber Andorra. Treballa el concepte de comunitat a partir de roba utilitzada. Així converteix jaquetes, camises, tapetes i baietes en personatges gràcies a la tècnica del relligat. L'artista els hi dona forma i els fa identificables, com per exemple els esquiadors que passegen pel poble vestits de colors llampants i l'escultura que presideix la plaça. La majoria tenen una història darrere com la d'una dona que interpel·la el conductor d'un bus per anar massa ple. Se sorprèn perquè entén que no és normal. Al seu país ho és menys. Yen yu Tseng ens explica el rerefons.
"La dona li va dir 'no deixis pujar a ningú més que el bus va molt ple i alguns turistes estan enfadats. Em vaig quedar impressionada que fos dona, no és molt comú al meu país. Entenc que havia d'estar molt estressada i enfadada per fer allò".
L'artista ha fet diferents residències arreu del món. D'Andorra li cridava l'atenció descobrir l'autenticitat d'un país i aprendre'n la llengua. Així i tot, Yen yu Tseng assegura que hi ha certes similituds amb el seu país. "A Taiwan, tenim una mica de la cultura japonesa i xinesa. Per això, volia saber quin és la identitat de l'esperit d'Andorra i per això vaig escollir Andorra, perquè aquí parlen tots català".
L'exposició ha estat aquests dies exposada a la galeria Taranmana. Ara, continuarà ampliant la seva família del projecte City Doll al Canadà.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Pere Besolí