Menys famílies al Banc d'Aliments de Càritas, però pugen les persones ateses en el programa de suport
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Menys persones van ser ateses l'any passat al Banc d'Aliments de Càritas. La diversificació del servei i la fi de l'etapa més dura de la pandèmia van ser la clau de la davallada. Per altra banda, al programa de suport, que fa un acompanyament en casos de vulnerabilitat, va incrementar un 60% els usuaris.
Baixen i molt el nombre de famílies que van recórrer al Banc d'Aliments de Càritas el 2022. 77 enfront de les més de 250 que van ser ateses fa només dos anys.
El motiu: l'estabilització en la xifra d'usuaris arran del final de la pandèmia de la Covid-19. A part d'haver-hi al país serveis similars gestionats per altres entitats i això fa que se'n diversifiquin els usuaris.
Baixen les xifres al Banc d'Aliments, però pugen les del programa de suport, que vetlla per les famílies amb risc d'exclusió social. Una oferta social, jurídica i psicològica que va arribar l'any passat a 49 persones, un 60% més que el 2021.
Des de Càritas aposten per un acompanyament i escolta activa i també per vetllar pel benestar de les persones amb casos de depressió. La coordinadora de Càritas Andorrana, Txiqui Bruna, explica que "acompanyen en casos de pèrdues i fins i tot en casos de pèrdua de feina". Un casos que l'hospital no pot atendre, perquè "estan saturats".
La clau de l'increment dels usuaris ha estat posar en marxa l'atenció psicològica a través del telèfon. De fet suposa prop del 20% dels casos que es van atendre.
Informa: Ariadna Guiu Vila
Imatges: Pere Besolí - David Moreno