Més de 10.000 objectes ja registrats a l'inventari de Casa Rossell
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Objectes de tocador, confecció, pesca, caça i de laboratori. És l'últim inventari de Casa Rossell, que es podria enllestir el 2021. Fins a la data s'han registrat més de 10.000 objectes, fins i tot, fotografies eròtiques.
Dels calaixos de Casa Rossell en continuen sortint sorpreses com les que aquest dimarts s'han presentat a les dependències de Patrimoni Cultural, a Aixovall. La majoria d'objectes són d'entre el segle XVIII i XX. Molt estan relacionats amb aficions com la caça i la pesca, però també n'hi ha que tenen a veure amb la feina de Joaquim de Riba Camerlot i el tall i confecció. "Trobem molts objectes relacionats amb aquest àmbit, des de llibres d'instruccions de màquines de cosir, patrons, tot tipus d'utensilis relacionats amb la costura... Productes mèdics, perquè un dels membres de la família era metge...", enumera de l'inventari Mireia Garcia.
Entre els objectes hi ha element que denoten la posició de la família com un barret de copa, uns estoigs de bellesa masculins, conjunts d'arracades, bosses i sabates de dona, les més antigues, unes de tela del segle XVIII. També queda palès el paper de la religió a la casa amb un conjunt de rosaris i estampetes de sants. Entre les curiositats hi ha una màquina de fer pollastres a l'ast portàtil. L'objecte més antic, un conjunt de ponderals del segle XVI per obtenir el valor d'una moneda pel seu pes.
Des de Patrimoni Cultural es té el convenciment que la col·lecció acabarà en una exposició perquè "mostrar a la gent d'Andorra i els visitants la riquesa d'aquestes col·leccions serà una fita en el futur", assegura Berna Garallà, cap de l'àrea de Béns Mobles.
Entre els prop de 5.000 objectes que s'han inventariat en l'última campanya hi ha objectes que aleshores de ben segur sorprendrien més que avui dia, com una col·lecció de fotografies eròtiques de petit format que servien per fer muntatges, per exemple, en una caixa de llumins.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Xabier Moreira