Més botigues de luxe i senyals d'ubicació d'aparcament
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les patronals del sector hoteler i d'allotjaments turístics fan les primeres reflexions sobre l'informe de l'estudi de càrrega. Cal senyalitzar de manera intel·ligent els aparcaments per evitar embussos en la recerca d'una plaça i definir com es vol créixer en qualitat i en temporada baixa, on les quotes hi tenen molt a veure.
Mentre l'Associació d'Allotjaments Turístics espera la resolució del Constitucional sobre la pèrdua de la llicència en la venda d'un immoble, ara li arriba un altre revés. Es podran fer més hotels com va apuntar el ministre Torres en la presentació de l'estudi de càrrega, però no més pisos turístics. Creuen que hi ha mesures que arriben tard i esperen que no passi el mateix amb les accions a emprendre arran de l'estudi de càrrega. Un exemple és el del camp de la mobilitat, on ja han proposat senyalitzacions d'ubicació i estat de l'aparcament.
El president de l'Associació d'Empreses d'Allotjaments Turístics, Àlex Ruiz, considera que s'haurien de canviar els hàbits d'aparcar. "Te'n recordes de l'aparcament on vas anar fa un mes o l'any passat i resulta que està ple i potser n'has passat dos o tres que tenien places i no has pogut entrar. Doncs una bona comunicació d'aquests aparcaments d'on són i si estan lliures".
Les compres és un dels altres fronts oberts. Creuen que cal diversificar el comerç per atreure el client. No n'hi ha prou amb l'Andorra Selected. "Falta comerç per a un client de poder adquisitiu més alt amb marques com Hermès, Louis Vuiton, una sèrie de botigues que no tenim".
A això se li afegeix la principal demanda de la Unió Hotelera. I és que cal una profunda reflexió sobre el treballador de qualitat i les quotes que ara mateix fan difícil la configuració i l'estabilització de les plantilles, i afegeixen que Andorra no pot competir amb altres països on les prestacions com l'atur i la conciliació familiar són millors.
Informa: Rosa Alberch