Més queixes per la venda a domicili: què s'aconsella?
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Servei d'Atenció al Consumidor alerta que el darrer any han augmentat molt les queixes relacionades amb la venda a domicili. Recomanen conèixer bé els drets i els deures que es tenen com a comprador abans de signar res. També en un establiment ordinari.
Truquen al timbre i en obrir, un venedor. La venda a domicili torna. En alguns edificis els veïns ja s'hi han trobat, una situació que ha generat queixes al Servei d'Atenció al Consumidor.
El director d'Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, explica que s'han incrementat les queixes, sobretot per part de la gent gran. "Han crescut molt les queixes relatives a aquestes empreses que venen a casa, sobretot de gent gran. Considerem que hi havia un abús perquè s'aprofitaven d'aquestes persones per vendre'ls el producte."
I aconsellen:"Sobretot no signeu, comenteu-ho abans amb els fills i coneguts".
A través de xarxes socials donen eines als consumidors i establiments sobre els seus drets i deures. "Abans de comprar hem de saber quins són els nostres drets", afirma Pujol.
De les 1.300 reclamacions gestionades el 2022, se n'han solucionat un miler. Una seixantena han resultat sense acord o no acceptades.
Quan se n'han fet més ha estat durant la temporada d'hivern i a través d'un formulari electrònic.
Informa: Judith Sáez
Imatges: Pere Besolí
Locució: Oliver Jaén