El model plurilingüístic andorrà, un exemple per l'OIF
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L´Organització Internacional de la Francofonia pren Andorra com a model d'aprenentatge multilingüe. Avui se n'ha clausurat un seminari per exportar-ne la tasca.
Que a l'Escola Andorrana es treballin quatre o cinc idiomes sense renunciar a la llengua pròpia ha cridat l'atenció de l'Organització Internacional de la Francofonia, la institució que promociona la llengua francesa en més de cinquanta països del món, que ha dedicat una setmana de seminari amb pedagogs andorrans i d'arreu de la francofonia per reflexionar sobre el model del Principat.
La ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé, pensa que "el que aporta és una reflexió sobre el model de convivència de llengües en l'aprenentatge" i Andorra, en aquest sentit, "ha desenvolupat estratègies de treball interessants” que es poden compartir amb altres països. L'OIF també permet "ser actius dins una organització que pot ajudar a desenvolupar amb més seguretat els coneixements de francès".
Acompanyats de l'administrador de l'entitat, han visitat aules del Principat i hi han palpat les estratègies en convivència lingüística, unes eines que es proposen per a altres zones, especialment de l'Àfrica, on conviuen llengües natives amb el francès, per evitar la confrontació i ampliar els horitzons culturals.
Informa: Toni Vila Imatge: Meri Bellosta