El nou espai "Dèria" s'estrena amb la col·lecció d'art de William Danjon
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Va ser locutor de Radio Andorra, periodista i membre de la conselleria d’Educació i Cultura. El 2004 va llegar una important col·lecció d'art danès al Govern. Parlem de William Danjon. Una selecció del seu fons inaugura un nou espai dedicat al col·leccionisme. Es diu Dèria i és a l'era de Cal Torres de Pal. Entre els autors destacats n'hi ha que es troben representats al MoMA i al Tate Modern.
William Danjon va ser una persona àmpliament dedicada a la vida cultural i social del país, però també tenia una dèria, la col·lecció d'art, en la seva part danès amb artistes representatius, alguns dignes de la National Gallery de Washington,"on es va fer una gran exposició de pintura danesa en què hi eren tots els artistes que tenim aquí", destaca la comissària de l'exposició, Carme Soler.
En l'exposició hi ha quatre àmbits. El paisatge amb Knud Larsen i pintures com el dolmen de Thorald Laesoe Ron o escenes urbanes d'Emil Wennerwald.
També hi ha imatges infantils amb dones que marquen precedents com Ludovica Thornam i Bertha Dorph; il·lustracions que recorden els contes de Hans Christian Andersen, i autors d'Andorra com Carme o Sergi Mas.
I entre ells, curiositats, com una atribució a Paul Gauguin i dos quadres als quals cal parar atenció per la bona selecció del col·leccionista, com el mariner de Laurits Andersen Ring, autor que ha estat a la Tate Modern de Londres o el militar del francès Lucien Lévy-Durmer.
Sabia el que comprava i mostra d'això n'és el llibre de registres que tenia. Soler explica com "comprava totes les obres en una casa de subhastes de Copenhaguen i tots els fulls estan plens d'anotacions amb preus i noms. No comprava a l'atzar sinó molt premeditadament".
Més de 200 quadres formen la primera exposició d'aquesta "Dèria", que dona nom a aquets nou espai, i que molts tenen a col·leccionar. Aquesta mostra es podrà visitar gratuïtament fins al gener de l'any vinent.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Vicente Bellot