El nou pla de seguretat viària preveu un seguiment molt més acurat dels accidents de trànsit
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El nou pla nacional de seguretat viària preveu un seguiment molt més acurat dels accidents de trànsit. D'aquesta manera es podrien reduir o eliminar els punts negres de la circulació. Té vigència fins al 2030 i es vol aconseguir reduir un 50% de la mortalitat a les carreteres.
Una de les mesures previstes al pla nacional de seguretat viària és la creació de l'Observatori de la Mobilitat que haurà de fer un seguiment més exhaustiu dels accidents de trànsit.
D'aquesta manera es podran tenir més dades per dur a terme possibles correccions. També es volen dur a terme diversos canvis legals per fer més efectiva la seguretat viària.
"L'Observatori té una persona que és responsable d'aquesta estructura que s'ha de personar en el lloc on hi ha hagut els accidents juntament amb els atestats de la policia i intentar extreure conclusions de per què ha passat tot plegat i si es pot iniciar una política correctora"
Jaume Bonell, director Mobilitat
Aquestes correccions han de servir per millorar la seguretat viària.
"Potser un revolt amb un peralt mal definit que potser hauríem de retocar aquest peralt o simplement un mal estat del ferm que pugui portar que el vehicle perdi adherència. Totes aquestes coses disgregades a partir d'una sèrie de dades seran les que d'alguna manera podran determinar les polítiques a seguir en un futur".
Les polítiques que s'emmarquen dins aquest pla volen seguir les recomanacions de les Nacions Unides i reduir el 2030 en un 50% la mortalitat a les carreteres i totalment el 2050.
Informa: Pere Moliné