Nous escenaris per a una temporada d'hivern en què tots esperen créixer
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els camps de neu del país han presentat aquest dimarts la temporada d'hivern amb l'objectiu de créixer en el nombre de dies d'esquí. Aquesta temporada també apareix per primer cop la marca paraigua Grandvalira Resort, que engloba tots els sectors, també Ordino-Arcalís. Grandvalira vol superar els dos milions de dies d'esquí venuts, 210.000 dels quals a Arcalís. Vallnord Pal Arinsal també vol créixer fins a arribar als 510.000 dies d'esquí.
Tret de sortida a una temporada d'hivern que Ordino-Arcalís vol encetar el 15 de novembre si les condicions meteorològiques ho permeten.
Ordino-Arcalís
És un camp de neu que no ha xifrat les inversions que s'han fet aquesta temporada, però que parla de temporada de consolidació en què vol arribar als 210.000 dies d'esquí.
A Ordino Arcalís també destaca el fet d'entrar dins del paraigua de la nova marca de Grandvalira: Grandvalira Resort, que ha de permetre al camp de neu arribar a mercats més difícils gràcies a la nova política de forfets.
El director de l'estació, Xabier Ajona, destaca que "Grandvalira i Ordino Arcalís són tant diferents que són molt complementaris i l'estratègia va per aquí". D'una banda, creu que els ajudarà "a reforçar l'oferta sense perdre la identitat de cada producte" i, d'una altra, els permetrà arribar a "altres mercats més llunyans on sempre és més fàcil arribar conjuntament".
Grandvalira
Grandvalira, de la seva banda, preveu augmentar un 5% el nombre de dies d'esquí i assolir-ne 1,8 milions. Per aconseguir-ho, el domini ha invertit 13 milions d'euros en diferents novetats, com ara l'allargament del telecadira del pla de les Pedres i una nova zona de debutants a la plataforma de Soldeu.
La plataforma també presenta una altra novetat: 450 noves places d'aparcament situades a sota de la infraestructura que els titulars del forfet de temporada podran utilitzar d'una manera gratuïta.
Quant a activitats, aquest any n'hi haurà una que es farà quan tanqui l'estació: l'anomenen snake gliss, trineus lligats entre sí que baixaran per algunes pistes.
El director, Alfonso Torreño, explica que la novetat més destacada "és la de la part del Peretol, on obrim un nou sector al client amb una connexió directa amb el pla de les Pedres i amb Grau Roig, i creixem en hectàrees esquiables".
Pal-Arinsal
Vallnord Pal-Arinsal també vol incrementar el nombre de dies d'esquí i assolir els 510.000.
Aquesta temporada es queden sense soci, però en el camp de neu es vol fer prevaldre la singularitat amb un lema ben definit: "fidels a la varietat". El camp de neu ha invertit tres milions d'euros per a aquesta temporada, en què ha tingut una rellevància especial la innivació artificial.
El director, Josep Marticella, ha assegurat que "és clar que juguem sols". "Tenim altres forfets com el d'esquí Andorra o el de les Valls del Nord que ens permet interactuar amb d'altres, però ara el que ens toca és interactuar amb nosaltres mateixos". Remarca la qualitat del producte, "del qual podem estar molt orgulosos".
Pal Arinsal vol obrir pistes el 30 de novembre, però abans té prevista una altra activitat. D'aquest dijous i fins diumenge ha habilitat un túnel del terror al telecabina de la Massana.
Informa: Anna Pifarré
Imatge: Sergi Linares