L'oferta de museus i monuments fa un salt decidit al 2.0
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El ministeri de Cultura fa un salt decidit al 2.0 per promocionar museus, monuments, sales d'exposició, itineraris i rutes. Per això s´ha convocat un concurs per definir l´estratègia digital que ha d´incloure un lloc web i aplicacions per guanyar visitants. Mentrestant, casa Rossell continua la catalogació del llegat patrimonial i es defineixen més entorns de protecció.
L´enquesta prèvia al pla de museus ho deixa clar. Només un 3% dels visitants consulta museus.ad i un 15% la pàgina visitandorra.com per conèixer l'oferta del país.
És per això que ara Cultura busca una estratègia digital que ha de contenir diferents canals en línia.
L´objectiu és augmentar el públic, guanyar turisme i fidelitzar-lo. La data per presentar les propostes és el 17 d’octubre.
L'inventari de casa Rossell
D´altra banda s´ha licitat a l´empresa Retoc per 40.700 euros la segona fase de l´inventari de casa Rossell, que ha de permetre catalogar 1.100 objectes. Es preveu que estigui enllestit en quatre mesos.
Entorns de protecció
De mica a mica es van definint els entorns de diferents unitats patrimonials. Aquest dimecres s´ha anunciat el de l'església de Sant Serni, de Llorts, a Ordino. Declarada bé d'interès cultural el 2003, estipula un perímetre de 20 metres competència del Govern i la resta del comú d´Ordino, però que ha de donar continuïtat al respecte per les visuals, elements arquitectònics i paisatgístics que l'acompanyen.
Informa: Rosa Alberch