L'Oficina de l'Habitatge va atendre 440 consultes el 2020
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'Oficina de l'Habitatge va tancar el 2020 amb 440 consultes ateses en el primer any de funcionament. La majoria de les sol·licituds d'informació van ser per telèfon i més del 30%, sobre els requisits per demanar ajuts de l'administració.
L'Oficina de l'Habitatge va començar a funcionar el 25 de febrer amb l'objectiu d'informar sobre els dubtes que pugui tenir la població sobre la matèria. Fins a final de l'any passat va atendre un total de 440 consultes, la majoria de les quals, 264, van arribar via telefònica. 110 van rebre's per correu electrònic i només 66 van ser visites presencials, tot i que cal recordar que l'oficina va estar tancada entre el 16 de març i el 29 de maig per la situació d'emergència sanitària.
Quant a les consultes més freqüents, van destacar les relacionades amb els requisits i la documentació a presentar per rebre els diversos ajuts de l'administració, amb més del 30%. Feien referència a l'ajut a l'habitatge, el pla Renova, ajuts ocasionals i al nou programa d'impuls per a l'emancipació dels joves. Més del 10% de les consultes van ser per demanar informació sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar l'habitatge per a ús propi o familiar. També hi va haver sol·licituds sobre la reducció del lloguer en cas de suspensió temporal del contracte de treball o reducció de la jornada laboral, amb un 6,5% de les consultes. Els arrendataris van ser els que més van utilitzar els serveis de l'oficina, amb 323 demandes, per 57 dels propietaris.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Arxiu