La pandèmia fa créixer les vendes de bicicletes entre ciclistes novells, sobretot per Internet
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El desconfinament ha fet créixer, i molt, la compra de bicicletes, sobretot per part de ciclistes novells que s'han animat a provar aquest esport individual. La venda per Internet ha arribat a xifres mai vistes. Un altre dels puntals que va a l'alça és la comercialització de l'opció elèctrica.
Els venedors de bicicletes subratllen un molt bon ritme de vendes els darrers mesos. Per exemple, l'empresa Jorma afirma que ha arribat a vendre un 80% més de bicicletes de gamma mitjana-baixa després de la reobertura respecte del mateix període de l'any passat.
Alguns consideren que el ciclisme està de moda però d'altres pensen que el nombre d'aficionats està creixent a causa del context actual, ja que és un esport que es practica de forma individual i que permet desplaçar-se evitant les aglomeracions.
David Verdaguer és comercial de bicicletes a Motocard i assegura que "la venda de bicicleta de gamma mitja-alta de gent que ja fa ciclisme s'ha mantingut", mentre que "el que més s'ha venut són els primers preus amb mountain bike o ciclisme de carretera, seguint la tendència de provar la bicicleta".
Verdaguer accentua que durant el tancament es van esgotar ràpidament els corrons, un article que ja tornen a oferir en petites quantitats.
La venda per internet cada vegada té més èxit i diverses empreses, com indica el propietari de l'empresa de bicicletes Commençal, Max Commençal, han observat recentment un repunt molt significatiu.
La bicicleta elèctrica és el futur. Així ho constaten, i amb fermesa, la majoria de comercials d'aquest producte que des de fa uns anys està agafant molta volada, apuntant cada vegada més amunt.
Informa: Laura Cugat-Cesc Sanjuan
Imatges: Kevin Ribeiro-Anna Romagosa