Paquets per a famílies amb nens i amb activitats de lleure, els més demanats a l'estiu
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
És estiu i molta gent se´n va de vacances. Avui, enlloc de saber on van els andorrans a passar els seus dies de descans, hem volgut saber què s´ofereix als estrangers perquè es decantin pel Principat. Sembla que les activitats d'aventura i el termolúdic són les més demanades. El cicloturisme, en canvi, no s'inclou massa en els paquets.
Andorra és un país que viu, en bona part, del turisme. Molts visitants arriben a través d´agències de viatges estrangeres que, al seu torn, treballen amb agències del país. La seva feina és crear paquets que inclouen allotjament, restauració i activitats de lleure. A l´estiu, els que més funcionen són els que estan pensats per a famílies amb fills, com ara els que inclouen Caldea o Naturlàndia. D'altres opcions, com el cicloturisme, encara no es demanen massa i, per tant, no s'inclouen.
A l´estiu, els que més funcionen són els que estan pensats per a famílies amb fills. Josep Antoni Nova, comercial d'Internova, explica que a l'estiu "les estades són més curtes" i que aquests mesos s'han fet paquets amb "el Cirque du Soleil, Naturlàndia o Caldea". En el mateix sentit s'expressa el subdirector d'Skiserveis, Jordi Orozco, que afegeix que els clients "fan molt senderisme, caminades per a tota la família".
L´estada mitjana els mesos d´estiu dels particulars acostuma a ser d´entre 1 i 2 nits, mentre que a l´hivern se´n fan de més llargues, de fins a 6 o 7 dies. Els turistes vénen majoritàriament d´Espanya i Portugal, i el que busquen és tenir una àmplia oferta d´activitats preparada, per no haver de gestionar res ells mateixos.
Les agències defensen la seva tasca sobretot en l´era d´Internet. Nova indica que els afecta només en part, perquè "les ofertes d'internet són sobretot per a particulars i nosaltres fem també molts grups", una opció que és difícil gestionar en línia. Orozco opina que "els clients que van a una agència és per buscar un viatge amb tot preparat". També explica que creen sinergies amb els operadors en línia: " ja sabem que hi ha un 65% dels clients que van directament a Internet i compren allà; nosaltres el que fem és donar-los un valor afegit, que consisteix en portar tota la documentació als hotels".
Tot i que a l´estiu les famílies amb nens petits són el principal públic, també vénen grups escolars o, fins i tot, empreses que volen potenciar els lligams entre els treballadors. Alguns paquets també inclouen passar algun dia fora d´Andorra, com per exemple a Carcassone, Sort o La Seu d´Urgell.
Informa: Judit Pedrós Imatge: Marta Paixà / Judit Pedrós