El Pas prepara l'arribada del turisme post-Covid amb la mascareta i la distància de seguretat com a principals preocupacions
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La mascareta i la distància de seguretat són dues preocupacions que els comerciants del Pas de la Casa tenen de cara a l'obertura l'1 de juny. El teixit comercial de la vila encampadana treballava aquest dissabte per acollir el que esperen que sigui una allau de turistes francesos.
El Pas de la Casa espera milers de compradors francesos dilluns. Serà el primer dia d'obertura total i d'entrada de visitants francesos.
Els comerciants preparaven aquest dissabte els establiments per acollir aquests clients que hauran d'assumir tot un seguit de normes dins i fora de les botigues.
L'equilibri entre la seguretat sanitària i l'economia és el que s'ha de trobar davant la perspectiva que vinguin milers de compradors en un sol dia, assegura el president de l'associació de comerciants Iniciativa Publicitària, Jean Jacques Carrié..
Als comerços els propietaris han col·locat a terra unes senyalitzacions que indiquen la direcció a seguir dins el local per evitar taps de persones i encreuaments.
La mascareta, com indiquen els 300 rètols repartits pel comú a tota la vila, és obligatòria dins tots els establiments i recomanable a l'exterior.
Precisament aquest aspecte en particular manté a l'expectativa els propietaris de les botigues. Als clients que han trucat interessant-se, els comerciants ja han avisat de l'obligatorietat de la mascareta. Altres no confien que els turistes francesos compleixin.
Carrié espera que, excepte algun establiment de restauració que no s'ha adaptat encara a la normativa, tothom obri portes dilluns.
El comerciant del Pas de la Casa ha entès el tancament i l'ha viscut diferent que el maig de l'any passat, quan es va tancar per l'esllavissada a la carretera del costat francès, però la necessitat econòmica és la mateixa.
Divendres la cònsol d'Encamp, Laura Mas, exposava tot el dispositiu policial pensat per a l'entrada d'uns 6.000 vehicles que implicaria uns 18.000 visitants.
Informa: Sílvia Mestre
Imatge: Kevin Ribeiro