El passat i el futur dels accessos a França

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Els accessos a França milloraran d´aquí al 2016. Tal com va avançar el copríncep François Hollande, les obres de la desviació de la carretera nacional 20 s´han reprès. Aquest nou tram d'uns 5 km permetrà evitar el poble d'Ax-les-Thermes. Si tot va bé es podrà començar a utilitzar una infraestructura que es va començar a construir el 2002 i que va estar aturada durant prop de tres anys.

 

La història de la desviació d'Ax-les-Thermes es remunta al 1995. En un principi s´havien de dur a terme a Tarascon però des del consistori d´aquesta ciutat de l´Arieja no es volia perdre el volum de negoci que representava el trànsit que circula entre Andorra i Tolosa. En canvi, a Ax-les-Thermes, com recorda Dominique Fourcade, l´actual alcalde, es va creure de seguida en la infraestructura.

Per entendre bé per què una desviació de 5 quilòmetres està trigant tant de temps a fer-se, recordem que les obres van començar el 2002 i s´han aturat dues vegades, cal fer notar que aquesta via ha de passar per aquest edifici. Es tracta del Consell General de l´Arieja, encarregat de gestionar el dia a dia de la zona. El seu president, Dominique Bonrepaux, és un històric de la política local i recorda perfectament totes les etapes del projecte.

De fet, Bonrepaux està convençut que per a l´Arieja és prioritari millorar els accessos a Andorra. En aquest sentit Bonrepaux ja ha negociat amb una concecionària d´autopistes per crear una via ràpida de pagament entre Tarascon i Sinsat. També té previst condicionar la carretera entre Ax i l´Hospitalet; sobretot proposarà crear una desviació per evitar el poblet de Merens-les-Vals.  El president del Consell General presentarà el projecte a París i espera el suport del Govern d´Andorra.

Segons Bonrepaux, en el cas de tenir l´autorització i el suport de l´Estat francès les obres podrien començar molt ràpidament i en deu anys es podria disposar d´una autopista a la sortida de Tarascon i el desviament de Merens, que facilitarien l´enllaç entre Andorra i França.

Un reportatge de Víctor Reolid i Albert Refart

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.