Pels comerciants, l'ocupació no s'ha traduït en vendes
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Si bé el balanç d'aquest cap de setmana llarg de la Puríssima ha estat satisfactori pel que fa a l'ocupació, els comerços ho matisen. Les vendes de productes bàsics, com ara l'alimentació, s'han mantingut. Però hi ha hagut menys compres de les previstes en altres sectors, com l'electrònica o la roba.
Des del sector comercial han notat un efecte positiu de les campanyes del Govern com a atracció per als turistes i, de fet, els comerços han estat plens. En canvi, a l'hora de tancar la facturació, les xifres són més baixes del que els agradaria. Així ho ha assegurat el vicepresident de la Federació d'Associacions de Comerciants (FACA), Antoni Miralles. Els comerciants creien "que aquesta ocupació hotelera del 92% es traduiria en vendes però no ha estat així". El sector de l'alimentació "manté els números i ha fet una xifra semblant a la de l'any passat, però la resta de sectors continuen en davallada". L'esperança, assegura Miralles, "és que entre les rebaixes i mitja campanya de Nadal, acabem l'any en bones condicions".Els hotels han tingut una ocupació mitjana que supera el 92% i els clients s'han distribuït uniformement per totes les parròquies. La Unió Hotelera (UHA) calcula que l'ocupació mitjana entre dijous i diumenge va ser del 70%. Les previsions per al Nadal també són molt positives. El gerent i portaveu de l'UHA, Oscar Julian, assegura que "les xifres de Nadal se situen per sobre del 85%" i "des de final d'any fins a Reis ronden el 90-92%".Pel que fa a les estacions, Vallnord ha tancat aquest cap de setmana amb un registre total de 21.000 esquiadors. De la seva banda, Grandvalira ha registrat 44.000 usuaris. Finalment, Naturlàndia ha rebut 2.500 esquiadors. La Puríssima és, per al sector serveis, un tast del que poden suposar les festes de Nadal, Cap d'Any i Reis. Un dels moments més forts pel que fa al consum.Informa: Rubén Carcellé