El petit comerç idea estratègies per sobreviure a l'estiu
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
En aquest darrer dia d'agost volem fer balanç de com han passat l'estiu aquelles botigues més allunyades dels eixos turístics. La majoria de comerços han notat un descens de la despesa dels consumidors, alguns han reduït personal i han ajustat els preus, d'altres busquen productes singulars o fan accions per donar-se a conèixer. L'objectiu comú és poder tirar endavant el dia a dia del negoci en equilibri.
El petit comerç fora dels eixos turístics pateix els efectes de la crisi i el canvi d'hàbits dels consumidors. Les principals compres s'acostumen a fer a les grans superfícies i als eixos comercials, però les botigues d'Encamp, la Massana i Ordino, per exemple, treballen per mantenir fidel la clientela del país. A més, amb la crisi, molts clients redueixen la despesa.
Per contrarestar aquests efectes, cada comerciant té les seves estratègies. Des de la reducció de personal, una gestió acurada de l'emmagatzematge, abaixar preus, buscar productes diferents de les botigues més grans o, al contrari, intentar tenir de tot per a les petites compres. Amb tot, alguns demanen més suport de les administracions per estimular l'activitat econòmica de les parròquies i facilitar les condicions del petit comerç.
Al final, però, en la majoria de casos, la solució passa per aplicar la recepta tradicional Un producte de qualitat i un bon servei al client són, doncs, la clau dels comerciants per no haver de baixar la persiana.
Informa: Maria Creixell Imatges: Guillem Lluch