Petits estalviadors de BPA creuen que la manca de comunicació de l'AREB dificulta la confiança en Vallbanc
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La falta de comunicació de l'AREB no ajuda a fer que els clients de BPA confiïn en Vallbanc i vulguin mantenir-hi els estalvis un cop s'aixequin les restriccions en la retirada d'efectiu. Així ho afirma un dels grups de petits estalviadors afectats per la crisi de BPA, que ahir denunciaven que se'ls cobra pel manteniment dels comptes que tenen congelats.
Que els clients de BPA confiïn en l'anomenat "banc bo" i hi mantinguin els estalvis un cop s'aixequin les restriccions no serà fàcil. És l'opinió d'un dels grups de petits estalviadors afectats per la crisi del banc que des de fa uns mesos batallen per recuperar els seus diners.
Una de les seves cares visibles, Manuel Bustelo, recorda que els clients senten que se'ls han violat els drets i que estan abandonats per part de l'AREB. Afegeix que fets com el cobrament del manteniment dels comptes congelats no ajuden a recuperar la confiança dels clients. Creu que "crear coonfiança" serà un treball molt dur perquè "la falta d'informació de l'organisme interventor (l'AREB) cap als petits estalviadors només crea desconfiança".
Tot i així, a títol individual creu que els futurs clients de Vallbanc haurien de ser part de la solució i ajudar a evitar una fuga massiva de capitals un cop s'aixequin les restriccions.
Ara bé, Bustelo reitera que la cooperació dels clients dependrà més del que faci l'AREB per recuperar la confiança dels clients que del prestigi de l'entitat que acabi comprant Vallbanc.
Informa: Andrés González-Nandín