La planificació i les ofertes, claus per adaptar-se a l'encariment nadalenc

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

A part del problema de l'habitatge, una altra de les grans dificultats per a bona part de la població és omplir la cistella de la compra i més en èpoques marcades pels àpats familiars com és el Nadal. Anticipar-se i comparar preus, prescindint de certs productes són algunes de les tendències més habituals. El col·lectiu de la gent gran també és un dels que pateix més obstacles.

Per fer front als problemes socioeconòmics, sobretot a l'encariment de la vida i de la cistella de la compra, la població compta amb diverses estratègies per poder celebrar el Nadal de la forma més plena possible.

Unes estratègies que moltes vegades passen per anticipar les compres, fer una anàlisi dels preus del mercat i anar a comprar als llocs on hi ha millors ofertes.

Així ens ho han explicat diversos compradors que afirmen que les noves dinàmiques consisteixen a buscar ofertes i comprar menjar de menys qualitat o menys saludables. També asseguren que els preus pugen per aquestes dates, alguns fins i tot confessen que compren els productes amb anterioritat quan estan a millor preu i els congelen.

El president de l'Associació de Argentinos en Andorra remarca que als argentins els agrada molt la fruita en aquesta època, però que s'encareix per Nadal, malgrat això afirma haver pogut trobar bones ofertes.

"Nosaltres que venim d'un país que fa calor en aquesta època i ens agrada la fruita puja de preu en aquestes dates. Encara així hem trobat bones ofertes"

Riccie Ponce, president de l'Associació Argentinos en Andorra

Alguns comerços destaquen l'anticipació de la gent per les festes de Nadal. Una planificació que també intenten fer els negocis per proposar ofertes i mantenir el màxim l'estabilitat dels preus. Un objectiu a vegades complicat per les tarifes del mercat.

"Sí que veiem que hi ha més ritme a partir de principis de mes i cap al final la gent ve a comprar quatre coses, però l'essencial ho compren a principi de mes que és quan la gent té calés i a finals i mitjans de mes és quan tothom comença a ajustar les seves compres."

Alexis Roblin, cap de secció del centre comercial Sant Eloi

Octavi Bardera, director general d'operacions del Grup Pyrénées, també anuncia que hi ha anticipació per part dels proveïdors perquè no falten productes.

"El producte sec, de més llarga durada, hi ha una anticipació de compres per part dels nostres proveïdors per tindre estoc"

Octavi Bardera, director general d'operacions del Grup Pyrénées

Informa: Laura Cugat

Imatges: Javier Martín - Èric Mompel

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.