El president de la Unió de Comerciants de Tabac afirma que el contraban és mínim

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Tot i el gran operatiu policial que ha permès desarticular aquesta xarxa de contraban, els comerciants creuen que aquesta és una activitat marginal. De fet, diuen, ja s'estan prenent mesures per fer-lo encara més difícil.

El president de la Unió de Comerciants de Tabac constata que el que es comercialitza és un 1% del que es fa a Espanya i França. Per tant, ha afegit que amb aquestes quantitats, el contraban és mínim. De fet, l'actuació policial conjunta entre Andorra i França demostra que les autoritats lluiten eficaçment per frenar-lo.

"Difícilment pot haver qualsevol activitat que pugui ser considerada preocupant. En tot cas poden haver activitats a petita escala, o a no tant petita escala com ha passat en aquest cas, però que són d'un caràcter marginal. El contraban, tal i com l'hem conegut en aquest país, fa anys, això avui en dia podem dir que no existeix".

Raül Calvo, president de la Unió de Comerciants de Tabac

Ha afirmat que aviat es restringirà el tabac que es pot adquirir en efectiu, fet que dificultarà les activitats dels contrabandistes.

"Totes aquestes mesures encara que semblin que poden ser de petit impacte, realment han de contribuir a que aquesta activitat sigui una mica més regulada i que no pugui haver tanta facilitat per dur a terme pràctiques il·lícites".

Raül Calvo, president de la Unió de Comerciants de Tabac

Calvo ho resumeix dient que la situació pel que fa al contraban és molt diferent a la de fa unes dècades.

Informa: Pere Moliné

 

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.