Principi d'acord per engegar el registre de contractes de lloguer

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El Govern i els comuns han tancat un acord de mínims per desencallar la posada en funcionament del registre de contractes de lloguer. L'objectiu és agilitzar els tràmits, que les corporacions parroquials consideren que són massa feixucs.

El registre de contractes de lloguer estableix que de moment només es demanarà l'adreça de l'immoble, la superfície i el preu del lloguer fins a homogeneïtzar un sistema mes pràctic. A més, es començarà amb els habitatges nous, tot i que a mitjà termini es disposarà de les dades de tot el parc de lloguer. El nou sistema de recollida de dades es farà quan els llogaters es vagin a inscriure a la parròquia.

Tot plegat servirà per a escurçar el procés, segons el portaveu de la reunió de cònsols, Francesc Camp. "Haurem de buscar un sistema que sigui estàndard i homogeni per a tots els comuns, de tal forma que l'Institut Nacional de l'habitatge o el ministeri de l'habitatge rebin les dades de forma homogeneïtzada", en tot cas conclou que "ha de ser un procés ràpid i àgil". 

Els cònsols també han decidit mantenir la campanya de sensibilització per a un consum d'aigua responsable, enfocada a publicitar les mesures que apliquen les corporacions en aquest sentit.

Informa: Joan A. Sarmiento - Neus Vila

Locució: Laura Mitjans

Imatges: Eric Escabias 

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.