Pugen un 17,2% els alumnes d'altres nacionalitats

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El curs passat es va tancar amb prop d'un 20% més d'alumnes de nacionalitats diferents de l'andorrana, l'espanyola, la francesa i la portuguesa. Havent-se matriculat la majoria, més d'un miler, a primera i segona ensenyança. Una circumstància que evidencia la necessitat de parlar de diversitat cultural i integració a les aules. 

Poc més de 8.100 alumnes andorrans van entrar a les aules l'any passat. Un 2% menys que en el curs anterior, que contrasta amb la pujada del 17% d'estudiants d'altres nacionalitats, sense comptar els espanyols, els francesos i els portuguesos. 

Parlem de 1.500 alumnes d'altres països en total que, principalment, es van matricular a primera ensenyança, seguit de segona, maternal, batxillerat i, per últim, formació professional. 

Una situació que posa damunt la taula un repte: la gestió de la diversitat cultural a les aules per crear entorns educatius integradors que evitin la discriminació. 

Més enllà de la nacionalitat, les darreres dades d'Estadística plasmen un augment del total d'alumnes a segona ensenyança i batxillerat i un descens a maternal, primera ensenyança i FP. 

I pel que fa als sistemes, l'andorrà i els centres públics segueixen encapçalant la llista de preferències. 

Informa: Redacció 

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.