"Punk Rock" per impulsar l'ús del català entre la població jove
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Amb el lema continuista de la campanya passada, "Aquí, en català. Atreveix-t'hi", la ministra de Cultura i la cap de servei de Política Lingüística han presentat la nova campanya de sensibilització del català.
Es vol incidir particularment en la població jove, un grup on hi ha un alt coneixement de la llengua, però que no en fa un ús freqüent, segons ha destacat la ministra de Cultura, Sílvia Riva. "Voldríem que aquest públic jove arribi a utilitzar de manera habitual la nostra llengua oficial".
Per aconseguir-ho una de les accions que s'han dut a terme ha estat el llançament d'un videoclip, protagonitzat per un grup andorrà amb estil punk rock, amb l'objectiu de defensar la llengua com a element de comunicació i tret d'identitat.
D'aquesta manera, es vol fomentar l'ús del català en tots els àmbits, ja que segons ha remarcat la cap del servei de Política Lingüística, Marta Pujol, hi ha sectors que tenen uns indicadors molt baixos.
"Quan t'adreces a l'administració o vas al banc, sí que surt uns indicadors molt alts de l'ús del català, però en canvi al transport públic, grans magatzems, bars o discoteques són molt baixos", ha detallat.
També es faran servir bàners dinàmics amb una estètica "divertida i desenfadada", per arribar millor al públic més jove. A més, el 18 de gener s'ha convocat un concurs a través de l'aplicació Tik Tok per interaccionar amb aquest sector de la població.
Imatges: Nil Forcada
Locució: Òscar Serrano