Recta final per a la validació del GPS a l'aeroport d'Andorra-la Seu
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El sistema GPS de l'aeroport d'Andorra-la Seu serà realitat a mitjan abril de l'any vinent. Així ho han confirmat fonts oficials. Al setembre es faràn els vols de verificació i validació del sistema. Es preveu que al desembre l'autoritat aèria espanyola hagi donat el vistiplau al sistema.
Durant la primera quinzena de setembre és previst fer el vol de verificació i validació, amb diverses maniobres d'aproximació a la pista per acabar de definir la nova carta aèria de la zona. Per establir-la intervenen diversos estaments, com ara l'associació de pilots de línies àrees. Serà al desembre quan es presentarà el dossier a la CIDEFO, la comissió interministerial entre Defensa i Foment, que vetlla per la seguretat aèria a Espanya i que és l'encarregada de validar la documentació.
Aquest punt ha estat especialment destacat per les fonts consultades. Aparells com l'ATR-42, que va fer els primers vols comercials des de l'aeroport alturgellenc, són ideals per a unes instal·lacions com aquestes. Per complir la reglamentació sobre seguretat, i ateses les especificitats de l'aeroport d'Andorra-la Seu, cal restringir la cabuda dels aparells que aterrin o s'enlairin. Tot i que encara és aviat per avaluar l'increment que els vols comercials podria aportar, es destaca que amb el sistema GPS per garantir una aproximació en situacions de meteorologia adversa o sense llum natural, es preveu un augment important. Actualment l'aeroport comptabilitza unes 3.000 operacions anuals, la majoria de les dues escoles de vol, una empresa de treballs aeris i la companyia de vols xàrter TSA.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Anna Ginestà