La resurrecció dels Tamagotchis i de Barbie
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Un any més, la pressió per eliminar els estereotips de gènere en les joguines torna a ser present quan s'apropen les festes. Tot això, en un any marcat pel retorn de Barbie i els Tamagotchi. Entre els més menuts, també triomfen "el tren de Lego" o, fins i tot, "una bateria elèctrica".
El Pare Noel ja està rebent totes les cartes dels infants. I en pren nota. Però per poder repartir tots els regals, les botigues l'estan ajudant. Uns establiments que fa anys que tenen la pressió de no potenciar una diferenciació de gènere que, tot i així, segueix present.
Alguns pares amb nens, reconeixen que "nines o cuinetes, ni s'ho miren" o bé que trien els colors, rosa o blau, perquè "són els agraden a ells" i no per pressions externes. Uns estereotips que se'ls marca des de ben petits per aspectes com els catàlegs o els colors que "en origen són els que marquen els proveïdors", segons José Antonio Molina, cap de producte de Pyrénées. Reconeix que intenten "fer una nomenclatura més líquida, que no vagi directament enfocada a un gènere".
I precisament el color rosa predomina a la franquícia Barbie, que és la gran protagonista d'aquest any, i abraçada per molts nens i nenes. Però hi ha una altra tendència, les mascotes virtuals, que són més que només una joguina i ensenyen els infants a "tenir responsabilitats".
I ja ho diuen, que tot torna. Aquest any el Tamagotchi, aquesta mascota japonesa digital que va tenir tan d'èxit els any 2000, torna a copsar totes les llistes del Pare Noel i els Reis d'Orient. A més de Barbie i el Tamagotchi, BlueY i Blitzee són algunes de les joguines més demanades.
Informa: Gerard Castillo
Imatges: Kevin Ribeiro