Retorn a les aules després de més de dos mesos de confinament

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Els centres educatius dels tres sistemes han recuperat l'activitat després de dos mesos i mig. Un total de 2.211 alumnes han retornat a les classes, el que representa prop d’un 26% del total. El retorn s'ha desenvolupat amb normalitat i amb l'aplicació dels protocols establerts pel Govern.

El dia del retorn a les aules després del confinament s'han format cues a les portes d'algunes escoles, com l'andorrana de Santa Coloma, on s'han establert tres entrades diferents per als alumnes.

El retorn a les aules ha estat tranquil però amb molts canvis respecte del funcionament habitual dels centres per complir els protocols establerts pel Govern.

Per als més petits només s'ofereix servei d'acollida mentre que els de primera i segona ensenyança sí que avancen temari.

Els grups s'han organitzat per unitats de convivència d'un màxim de 10 alumnes en el cas dels infants fins a sis anys i de 15 alumnes en els més grans. Al col·legi Sant Ermengol hi han acudit 184 alumnes, un 21% del total, indica la directora, Anna Villas.

Pel que fa a l'escola andorrana de Sant Julià, aquest dimarts esperaven 45 alumnes d'acollida i una xifra similar en el cas de la resta d'estudiants. Els professors s'han de protegir i van sempre a la mateixa classe.

El director, Isaac Benchluch, valora positivament el teletreball durant el confinament, que ha potenciat la creativitat i els vincles amb les famílies, però destaca que era necessari tornar a les aules.

Les entrades i sortides i les hores d'esbarjo es fan de manera esglaonada i s'han intensificat els protocols d'higiene. Els alumnes es renten les mans uns quants cops al dia abans i després de canviar de cada tasca.

Informa: G.Gort-L.Cugat
Imatge: F.Montero-V.Bellot

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.