Es roda un curtmetratge sobre el fons de la llegenda de la Dama Blanca
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La llegenda de la Dama Blanca es converteix en un curtmetratge per parlar del que va suposar per a un país de muntanya l'arribada d'exiliats. La idea dels seus creadors, David Haro i Gerard Navalón, és portar aquesta història al cinema. Els hem visitat al rodatge que han fet a Casa Cristo.
L'equip de la Dama Blanca prepara una escena al petit dormitori de Casa Cristo. Una quarantena de persones treballen en aquest curtmetratge que es vol convertir en una pel·lícula i que explica com les llegendes i la realitat es confonen en aquest thriller en què la mitra investiga unes desaparicions a les muntanyes andorranes acabada la Guerra Civil Espanyola en un moment en què s'intenta restaurar la moral cristiana.
El codirector i guionista de 'Dama blanca', David Haro, explica que són fets que parteixen d'una llegenda i "fan part d'un deliri col·lectiu que es fa gran de cop. Llavors el poble comença a parlar 'és que la dama blanca ens vigila'. Hi ha gent que està a favor d'aquesta figura i gent que no".
L'acció transcorre al poble d'Auvinyà i lluirà alguns escenaris naturals que poc s'han hagut d'intervenir. El codirector i guionista del curt, Gerard Navalón, detalla que llocs com Casa Cristo o Sant Joan de Caselles són "espais molt potents que ja són decorats quasi de per si… ".
En aquest rodatge trobem el català Marc Ribera com a capellà i Núria Montes com una veïna xafardera. Tots dos ens han confessat que, tot i la duresa del treball, estan convençuts que d'aquí en sortirà un gran altaveu de la cultura i la història d'Andorra i del que amaguen les llegendes. "Aquesta història farà pensar i replantejar-nos el que ja sabíem de la llegenda de la dama blanca. I segur que sortiràs del curt amb ganes de fer una sobretaula", comentava l'actriu.
Cal Cristo es converteix en la casa del capellà d'Auvinyà. Precisament serà aquí on continuarà el rodatge el març de l'any vinent.
La productora Contraband afronta el seu tercer curtmetratge amb la subvenció més gran del ministeri de Cultura, nou mil euros.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Pere Besolí