Sant Julià estima que la festa major té un impacte econòmic de més d'un milió d'euros
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La festa major de Sant Julià de Lòria genera un retorn entre 7 i 8 euros per euro invertit. Així ho estima un estudi del comú que demostra la forta capacitat d'atracció d'un esdeveniment que enguany espera repetir l'èxit amb Georgie Dann, Macaco i Buhos, com a reclams principals.
El comú de Sant Julià de Lòria calcula que els 180.000 euros del pressupost que destina a la festa major generen un retorn entre 7 i 8 euros per cada euro invertit, segons ha indicat el conseller de Cultura, Josep Roig..
Estaríem parlant, per tant, d'un impacte econòmic d'uns 1,3 milions d'euros. Una xifra que, segons el comú, demostra la capacitat d'atracció d'una festa que defineix com l'activitat central de l'any a la parròquia i que més enllà del seu valor social i cultural és un generador de riquesa pel comerç i la restauració.
Amb els concerts d'aquest any es vol repetir l'èxit de públic. Els reclams principals són les actuacions a la plaça de la Germandat de Georgie Dann, Macaco, Buhos, Roba Estesa i Itaca Band. La tria dels grups s'ha fet no només seguint criteris musicals, sinó també tenint en compte el seu compromís social. "Hi ha certes bandes que ens fa il·lusió tenir aquí pel que representen", ha dit Roig.
També s'aposta per formacions musicals andorranes amb concerts de format més petit que es faran a la plaça de Sant Roc. Una de les novetats és una fira vintage. I per segon any es repetirà la instal·lació d'un tobogan aquàtic gegant.
L'ampli ventall d'actes per a tots els públics es concentren del 27 al 31 de juliol.
Informa: Gerard Gort
Imatge: Àlex Soldevila