Se simplifiquen els tràmits perquè els hotels s'inscriguin al Registre d'Ocupació Turística
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Dos de cada cinc hotels no fa el traspàs obligatori de dades dels clients al Registre d'Ocupació Turística. El ROAT no acaba de rutllar. Així ho reconeix el Govern, que ha decidit simplificar els tràmits. El ministre de Turisme confia que després de l'estiu creixi significativament la xifra d'establiments que s'adiran al que marca la llei d'allotjaments turístics.
La llei obliga els hotels a traspassar les dades dels clients al Registre d'Ocupació Turística des de fa dos mesos i mig. Amb tot, el 40% dels establiments no ho fa. A petició del sector, el Govern ha introduït un canvi a la llei per simplicar els tràmits del ROAT.
Els hotels només hauran de recollir les dades personals dels clients que apareixen als documents d'identitat o passaports, a excepció del codi postal i de les dates d'entrada i sortida dels establiments. El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha explicat que els hotelers els han fet arribar "que el nombre de dades demanades per cadascun dels clients que es donaven d'alta a l'allotjament turístic era massa ampli i retardava molt el moment el procés d'entrada".
La meitat dels establiments que no envia les dades dels clients al ROAT incompleix la llei perquè tanca portes després de la temporada d'hivern. Els refugis guardats de muntanya, que sovint tenen una dificultat d'accés a internet, només tindran l'obligació de traspassar a la policia les dades dels hostes dos cops al mes. Les sancions màximes per incompliment de la llei es redueixen fins a 3.000 euros.
Informa: Xavi Palma