Sebastià Mijares, portaveu d'AndRail: "Plantejar el tren més enllà del 2035 ja serà massa tard"
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Fer arribar el ferrocarril a Andorra més enllà del 2035 serà massa tard. Així ho creu la plataforma AndRail, que advoca per començar a treballar en el projecte des d'ara. També alerta de l'alt cost que pot tenir mantenir la dependència del transport per carretera.
El portaveu de la plataforma AndRail, Sebastià Mijares, ha assegurat al programa 'Els matins de la Nacional' d'RNA que l'ús del cotxe ha arribat al límit i que, per molt que el substituïm pel vehicle elèctric, no serà suficient perquè tot passa per un problema d'espai.
Alhora, Mijares apunta també als alts costos econòmics que suposarà mantenir la dependència del transport per carretera, tant del particular com del de mercaderies.
Per tant, cal agafar-se el projecte de fer arribar el tren fins a Andorra seriosament i prendre decisions en aquest respecte a curt i mitjà termini. I és que plantejar-se el projecte "més enllà del 2035 ja serà massa tard". "El moment és ara. Si ens ho plantegem d'aquí a 5 anys, potser ja no serem tan competitius. I no ens ho podem permetre", ha manifestat posant en relleu els beneficis econòmics que tindria per al país. No té cap dubte sobre la seva viabilitat i rendibilitat perquè, afirma, "és una inversió que tornarà".
Entèn que el consens social i institucional ha quedat clar pequè "aquesta és una jugada que hem de fer, el tren ha d'arribar". Demana posar les bases, redactar els projectes i fixar els plànols. "És una qüestió política".
Mijares assenyala que hi ha moltes fórmules financeres a aplicar perquè el projecte sigui una realitat. Amb tot, des de la plataforma consideren que un model a replicar seria el de Suïssa, on tenen molt integrada la mobilitat en tren, o el de Mònaco.
Informa: Montse Grau
Locució: David Domingo