El segon SIMA tractarà les eines de màrqueting a internet
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El 23 de maig es celebra la segona edició del SIMA, el Simposi Internacinal de Màrqueting d'Andorra. La trobada vol aprofundir en el comerç electrònic a través de ponents internacionals, com el gerent de relacions públiques de Google Espanya.
Els ulls dels consumidors ja no es fixen només en els aparadors o la façana de l'hotel per escollir què comprar i on fer-ho. Les xarxes socials, les aplicacions mòbils i els portals i buscadors web s'han convertit en altaveus del boca-orella dels consumidors i que influeixen, de forma decisiva, en l'elecció de compra dels altres. És el que Google anomena "el moment zero", una informació incontrolable per a l'empresari però que pot gestionar a través de l'e-commerce. El secretari del Club de Màrqueting d'Andorra i organitzador de l'esdeveniment, Fernando Blanco, ha explicat que "internet és un canal anàrquic i no pot controlar-se" però "si no pots reconduir l'opinió, has de saber del què s'està parlant i respondre".
Segons els experts en màrqueting, el canal online ha pres força en les preses de decisions fins al punt que el 96% dels espanyols busquen informació a través de Google per escollir destí turístic. En aquest procés, és on Andorra pot fer un salt endavant i aprofitar la xarxa per acostar-se al públic internacional. La directora de Nivoria group Andorra, Meritxell Jodar, defensa com gràcies a internet "pots saber què està fent l'usuari, el coneixes millor, què està buscant, quins serveis espera trobar-hi i, d'altra banda, el pots anar a buscar tu i si bisca una destinació de muntanya, que aparegui Andorra com a destinació turística i tots els serveis que ofereix",
En la nova edició del SIMA, al 23 de maig, es vol aprofundir en aquestes eines com l'e-mailing, els nous mitjans de pagament des del mòbil o la promoció virtual a través de ponents internacionals. Serà un simposi gratuït, amb inscripció prèvia a través de sima.ad, que espera arribar als 200 participants.
Informa: Toni Vila Imatge: Josep M. Garcia