La seguretat i la prevenció de les allaus, prioritat de les negociacions franco-andorranes
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El 2023 els dos punts crítics en matèria d'allaus pel costat francès podrien estar finalment controlats amb els treballs que s'iniciaran l'any vinent i en els quals Andorra ha invertit 10,5 milions en un pressupost molt més important de més de 150.
La millora de les comunicacions viàries entre França i Andorra ha estat al cor de la reunió d'avui en la qual s'ha fet balanç de la marxa del programa Sapyra sobre seguretat i prevenció d'allaus. L'allau H2 necessitarà d'una important inversió global de 157 milions, 10,5 dels quals a càrrec d'Andorra. El cap de Govern ha destacat l'esforç econòmic de l'estat francès també en el desviament de la carretera a l'altura de Tarascon. "Hem d'agrair a l'estat francès els seus esforços en matèria d'inversió en desdoblament de la carretera a l'alçada de Tarascón", assegura el cap de Govern, Antoni Martí.
Amb els treballs de l'H2 i els de l'H4 finalitzats el novembre passat, i en els quals Andorra va col·laborar amb un milió d'euros, es podrà dir que les dues allaus més perilloses i problemàtiques per costat francès estaran controlades. Aquestes dues zones han provocat talls a les carreteres en innombrables ocasions. Els equips de treball han tractat altres aspectes de cooperació, com l'energètic, l'educació i la salut. El prefecte ha destacat el bon ambient i la bona voluntat de treball. "El valor humà dels equips tècnics de treball han fet avançar per la via correcta les polítiques de cooperació", explica el prefecte de la regió d'Occitània, Etienne Guyot.
La important delegació francesa reunia tècnics en matèria de turisme que han mantingut una sessió de treball amb els representants andorrans sobre estratègies d'atracció i iniciatives de col·laboració. S'ha explicat també que al gener tindrà lloc una reunió de conclusions pel que fa als grups de treball empresarial.
Informa: Sílvia Mestre
Imatges: Sergi Linares