S'incrementa la demanda de classes de vol d'ultralleugers a l'aeroport Andorra-la Seu
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La conversió de l'aeroport Andorra-la Seu en comercial va suposar també el boom de les classes de pilot a la instal·lació. Avui en dia 2.150 operacions anuals de l'aeròdrom depenen de les tres escoles que ofereixen cursos de pilot privat, d'ultralleuger i d'helicòpter.
L'escola de pilots d'ultralleuger la Plana ja ha format cinc pilots en els tres mesos de funcionament. Ara en té una desena més fent les pràctiques, la meitat andorrans, tots moguts per les emocions d'aquesta afició.
El gran avantatge de la llicència de pilot d'ultralleuger és el seu preu, uns 2.500 euros enfront dels 10.000 de la llicència de pilot privat, i inclou les vint hores necessàries de classe per estar preparats. Els aspirants a pilot es treuen la llicència en uns quatre mesos.
Ara hi ha alumnes d'entre 25 i 50 anys de tots els àmbits. Un cop obtenen la llicència poden portar una aeronau biplaça amb una autonomia d'uns 900 quilòmetres en vols diürns visuals. L'ultralleuger, que pot costar uns 35.000 euros de segona mà i es pot llogar per 120 euros l'hora, aterra a qualsevol aeròdrom, però no als grans aeroports.
Només la Cerdanya i la Seu ofereixen aquesta oportunitat al Pirineu oriental. Els aspirants han de ser majors d'edat i passar una revisió mèdica abans de fer el curset per volar amb autonomia.
Informa: Jordi Domingo Imatges: Judit Pedrós