Torna el clípol i oferirà noves línies regulars

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

El Govern ha aprovat la concessió de les noves línies d´autobusos regulars. Entraran en funcionament l´1 de setembre de l´any vinent. De les sis línies regulars i de bus exprés actuals es passarà a 3 àrees que tindran dues línies cada una. Hi haurà una plataforma de les empreses concessionàries que gestionarà un servei unificat. Tots els autobusos estaran retolats com bus exprés i portaran el nom de clípol.

La concessió de les noves línies d´autobusos les agrupa per àrea geogràfica en tres lots, que inclouen dos línies per cada vall, i que s´adjudicaran de forma exclusiva a les empreses que guanyin el concurs. El lot 1 agrupa la vall de la Gran Valira, el 2 la vall de Valira d´Orient i el 3 la vall de la Valira del Nord. El bus exprés es manté com una de les línies dels lots. L'objectiu és que hi hagi tarifes i bitllets unificats a tot el país. Així doncs i pensant en l'usuari «el que viatgi d'Ordino a Sant Julià per exemple comprarà un sol bitllet encara que hagi de canviar d'autobús» ha explicat el ministre de Transports, Jordi Alcobé.

Totes les línies convergiran a l´estació nacional d´autobusos. També es donarà servei a zones on ara no n'hi ha. A Andorra la Vella, a la Baixada del Molí i Prat de la Creu. A Escaldes, a la rotonda del quilòmetre zero, la carretera de l´Obac i el Roc de Caldes i a la Dama de gel, on es crearà una parada de transbord. A Ordino s´allargarà fins a la Cortinada. Un cop adjudicada la licitació, es crearà una plataforma gestora de les empreses per unificar el servei. Aquesta, segons ha indicat la directora de transports Irene González "comercialitzarà els títols de transport que no es venguin a l'interior dels vehicles, compartirà la informació dels serveis que fan amb els comuns, negociarà amb els ministeris o altres institucions que comprin abonaments nominatius, crearà i gestionarà la integració tarifaria i preveurà la integració tarifària dels serveis comunals."

Finalment, es volen crear marquesines intel·ligents a les parades més sol·licitades. En aquests indrets es vol instal·lar panells informatius interactius. Finalment, els autobusos hauran de ser eficients energèticament i accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.

Informa: Pere Moliné

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.