El transport a la demanda professional, una via a explorar per una mobilitat sostenible dels treballadors de grans empreses
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
A final d'any totes les empreses que tinguin més de 100 treballadors hauran de tenir dissenyat un pla de mobilitat sostenible per reduir la presència de vehicles a les carreteres. Més enllà del transport públic, aquest dimecres s'ha parlat de compartir recursos entre empreses en una jornada organitzada per una consultoria del país.
A Andorra hi ha unes 60 empreses que tenen més de 100 treballadors i que a final d'any hauran de tenir un pla mobilitat sostenible per al personal (PMS) que permeti reduir la petjada de carboni. Actualment, es produeixen 135.000 trajectes diaris en vehicle privat per treballar o fer tràmits a la vall central.
El director de l'Oficina del Canvi Climàtic, Carles Miquel, destaca que algunes de les solucions implicarien optimitzar la utilització del transport públic, la racionalització dels desplaçaments o la implantació del teletreball.
També es pensa en els vehicles de dues rodes elèctrics que ara per ara no tenen una xarxa prou segura. En aquest sentit, Miquel assegura que tant els comuns com el departament de Mobilitat elaboren un pla per racionalitzar els desplaçaments.
En una jornada organitzada per una consultoria del país s'ha plantejat un transport professional a la demanda que fins i tot puguin compartir entre empreses.
Això passaria, segons el director de BMS Consultoria Estratègica by Bomosa, Albert Batalla, per posar a disposició un software que permeti l'aplicació de transport a la demanda.
D'altra banda, apunta, també hi ha empreses que "poden distribuir part dels recursos que destinen a la mobilitat cap a una d'aquestes característiques o posant-lo a disposició dels treballadors perquè tinguin aquesta opció".
Aquesta és una acció més dins l'Estratègia Nacional de Mobilitat. Amb la llei de transició energètica l'objectiu és arribar al 2030 amb la meitat d'emissions- només la mobilitat representa un 56% del total-.
També es vol augmentar un 20% els vehicles elèctrics i arribar al 2050 havent assolit la descarbonització per guanyar en qualitat de vida i contribuir a la lluita pel canvi climàtic.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Ricard Tenza